måndag, januari 12, 2009

En trevlig dag tillsammans med vänner


För närmare en vecka sedan började jag och min vän Oskar att planera att åka på jakt. Jag har nämligen jaktmark på Öland tillsammans med en annan god vän. Först var tanken att vi skulle åka dit, ströva runt lite och släppa min mors hund (som är mer knä-hund än jakthund).

Men som tur var så ringde jag min jaktkamrat (och far i familjen Mumin). Det visade dig att han hade klippt en man (ja han är frisör) som också är väldigt jakt intresserad och dessutom ägare till hela tre jakthundar.

Nu var vi helt plötsligt 4 jägare och 3 hundar!


Ringde min mamma (som skulle ha bjudit på mat) och berättade att vi blev ännu fler till bordet, hon frågade då om inte hennes nya "vän" inte kunde få följa med. Hennes nya "vän" som förövrigt heter Allan är också väldigt jaktintresserad, och har under 16 år varit instruktör i Jägarexamen.

Nu var vi helt plötsligt 5 jägare och 3 hundar!


Resultatet blev en mycket lyckad dag med skön natur, fika och grillad korv intill öppen eld. Under den långa dagen på Öland såg vi 8 harar, 1 älg och 1 rådjur. Av dessa så kom en hare och ett rådjur ivägen för en svärm med bly.

Dom hänger nu fint i garaget i väntan på styckning.

2 kommentarer:

annamaria sa...

Varsågod - nu finns receptet på bloggen.

Socker Conny sa...

Tackar, tackar!