lördag, mars 28, 2009

Ikväll släcker vi Europas grönaste stad!

Det inte många känner till är att Växjö utnämnts till Europas grönaste stad.

Ikväll är det ett späckat program med aktiviteter i Växjö centrum.

Själv hade jag förberett att släcka ner arbetsplatsen för att delta i "EarthHour", släckte ner all belysning på fasad och flaggor redan kl 16 för att jag skulle slippa att åka till jobbet ikväll.

Men efter att ha noterat en "misstänkt" skåpbil parkerad nedanför vår varuingång, vars manliga passagerare hastigt lämnade platsen när jag gav mig tillkänna.

Efter att ha sms:at bilens regnr fick jag reda på att bilen som var en Renault Master (större skåpbil) hemmahörande i Åkersberga som ligger strax norr om Stockholm. Bilen var dessutom avställd från trafik...

Så istället för att släcka ner belysningen på fasaden blev vi tvungna att slå på så mycket belysning som vi bara hade. Allt för att stävja eventuellt inbrott.

Givetvis har vi även tipsat polisen om bilen, dom verkade intresserade av att få tag på killarna. Så helt okända kanske dom inte var...

Nu blir det inget mer bloggande ikväll, för nu släcker vi ner allt här i hemmet. Den enda belysning kommer att vara dom tända ljusen som vi har förberett. Kanske jag korkar upp en flaska rött, och njuter av stillheten.

Undrar hur många barn som blir till ikväll?

Inga kommentarer: