tisdag, december 09, 2008

Lösningen på lågkonjunkturen!

Har sedan en tid funderat på vad man skulle kunna göra för att lindra lågkonjunkturen som verkar härja fritt i landet.

Jag kan nu som förste person i Sverige komma med en konkret lösning på krisen. Skulle faktiskt kunna säga att jag även har lösningen på Sveriges finansbudget och statsskuld, när jag ändå är igång.

Det är en sak som vi borde gjord för länge sedan...

Förklara krig mot Norge, landet utan statsskuld, rik på tillgångar.

Missförstå mig nu inte, jag önskar inte något blodigt krig med norrmännen! För så fort förste norsken sätter sin fot på svenskt territorium så kapitulerar vi villkorslöst! Utan ett skott har behövt avlossats...

Vips...

Så tillhör man ett större land utan statsskuld, för jag är säker på att det är det första som norsken fixar efter att ha skickat Stockholmspolitikerna ur Rosenbard.

Stor-Norge skulle då vara ett land utan statsskuld, rik på tillgångar såsom skog, olja, gas, metall. Kanske dom även skulle köpt SAAB och Volvo, bara för att börja massproducera bilen Troll.

"Troll är en norsk bil från 1956. Troll hade en 2-sitsig kupékaross av glasfiberarmerad plast med separat 4-hjulsfjädring. Motorn var en 2-cylindrig tvåtaktsmotor av den tyska biltillverkarens Gutbrods konstruktion. Man hade köpt delar av Gutbrodbolaget efter att det företaget gått omkull. Tillverkaren Troll plastik- og bilindustri, Lunde i Telemark hade planerat en serie på 15 bilar men hann bara tillverka 5 bilar innan företaget gick i konkurs. Bilen designades av den legendariske Tyske konstruktören Hans Trippel." (Wikipedia).

Enligt Norska centralbyrån så ligger Norge i topp när det gäller arbeten, och pensionen ser mycket gynnsam ut för dom äldre. Med deras politik och nationella tillgångar ser folket ljust på framtiden.

Känn på dom orden: ...ser folket ljust på framtiden.

Så jävla illa skulle det väl inte vara att bli kallad: Norrman

4 kommentarer:

Stormstereo sa...

Jag tror du är något på spåret!

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Socker Conny sa...

Här låg ett inlägg från Anonym (givetvis) som löd: Är man bra om man ber till en profet som har slavar och gifter sig med ett barn? Läs mer på min hemsida om mohammed "profeten" http://www.mohammedt-shirt.com
Denna sida är skriven av Persier och Svenskar mot islam.

Tyckte det var fel forum och plats för den sortens inlägg så jag tog bort det...

Anonym sa...

Jag tycker att det är en toppenide!! Kör på barre! Jag har alltid velat bli norsk!

// 15 årig tjej <3