torsdag, augusti 13, 2009

Vissa saker är självklara

När jag igår besökte Varulvschefen hade jag sagt till mig själv att det inte skulle sluta som det oftast gör när man går hem till honom...

...stupfull!

Följande konversation ägde rum tidigt på kvällen:
- Vill du ha en öl?
- Självklart...
- Ska vi inte ha en ouzo till den???
- Nä, tänkte ta det lite lugnt
- Men en gin och tonic går väl alltid ner?
- Hmmm okej då, men blanda den inte för starkt...
- Nääää dååå....

Sen bar det bara utför. När jag vaknade i morse mådde jag sämre än vad som är vanligt när jag druckit 4-5 öl och 2 gin & tonic. Var faktiskt riktigt bakfull framåt eftermiddagen, och kunde inte riktigt förstå varför...

Inte förrän jag talade med Varulvschefen som legat hela dagen bakfull. Det visade sig att på 4 drinkar (2st var) hade han lyckats blanda i hela 70 cl sprit.

KLART SOM FAN ATT JAG BLEV BAKFULL!
För att inte säga sjöfull...

**Mental anteckning till mig själv**:
(Se på när Varulvschefen blandar drinkar om du själv ska dricka)

Inga kommentarer: