måndag, september 28, 2009

Bäst före datum - Marknadsvärde


Som jag tidigare har skrivit så ska en av mina bästa vänner skilja sig från sin fru. Att följa detta via samtal och hans olika bloggar (ja han har flera) skapar frågeställningar som jag tidigare inte funderat på.

När jag förlovade mig och fick en ring på fingret upplevde jag det som så många andra män före mig talat om. Att man blev mer intressant för kvinnor i olika åldrar, plötsligt fick man i det närmaste värja sig från kvinnorna. Kanske var det så att man utstrålade en annan självsäkerhet, och var lite av förbjuden frukt.

Min teori är att med ett ring på fingret talar du om för kvinnor i omgivningen att en annan kvinna har valt just dig till sin äkta hälft. Alltså är har du kvalitéer som en kvinna vill ha.

Vad händer då med marknadsvärdet vid en skilsmässa?

När en kvinna får reda på att du varit förlovad/gift och att ni skiljt er åt, inträffar då samma sak som när du förlovade dig fast omvänt?

Någon har tagit beslut att du inte längre har dom kvalitéer som krävs (givetvis kraftigt förenklat, enkelspårigt och ur kvinnans synvinkel) för att behålla henne. Kommer då framtida kvinnor som han/du träffar på date att bedöma dig utifrån tidigare kraschade förhållande, och analysera dig extra noga innan dom går på en andra date med dig?! För inte fan vill hon ha det någon annan har "kastat"!

Ni fattar vad jag menar...?
Det som talar för honom är att alla män likt vin bara blir bättre med åren ;)

2 kommentarer:

Unknown sa...

Jag tror din vän kommer få ligga sjukt mycket! ;-)

Fredrik sa...

Nääää, det är nog slutlegat för den killen;)