lördag, september 19, 2009

Man slutar aldrig att förundras..


I fredags när jag stod och packade upp dagens leverans såg jag en man som med sitt kroppsspråk önskade hjälp. Han stod bredvid väggen med mikrovågsugnar, och höll krampaktigt i ett kvitto.

När jag närmade mig mannen sträcker han fram kvittot mot mig och spärrar upp ögonen. Följande konversation ägde därefter rum:

Mannen: Jag har lämnat tillbaka en micro som inte fungerade...
Jag: Jaha, ser att det var en Kenwood för 799:-...
Jag: Vad var det som inte fungerade?
Mannen: Autofunktioen...
Jag: Du menar "Autocook" funktionen som hjälper till att värma och tina mat?
Mannen: Ja, när jag lade i en fryst köttbit och tryckte på knappen så hände inget...
Jag: Ställde du in på kött? ..och angav rätt vikt?
Mannen: ?
Jag: Jo, jag menar att för att det hela ska fungera så måste micron veta att det är fryst kött som ska tinas, du kunde ju lika väl kunnat lagt i en kopp chokladmjölk för uppvärmning, eller kanske en popcornpåse!?
Mannen: Menar du att jag måste ange vad jag lägger i den?
Mannen (irriterad): Men då ska det inte kallas autofunktion, om jag måste ange sådana saker!
Jag: Nja, mig veterligen så finns det inte någon micro som kan känna av vad du lägger i den. Om det skulle finnas skulle jag även tro att den skulle betinga ett högre pris än 799:-. Jag är ledsen att du missuppfattade funktionen...
Mannen: Så micron jag köpte är trasig?
Jag: Vad menar du?
Mannen (ännu mer irriterad): JA, autocook funktionen fungerade ju inte!!!
Jag: Ja, du har rätt här är pengarna tillbaka! Tyvärr var det den sista vi hade med autocook funktion! Prova hos någon av våra konkurrenter...

Inga kommentarer: