fredag, maj 01, 2009

Mitt 1:a maj tal till folket

"I have a dream..." eller "Kära Örebroare!
Låt mig börja med att säga "Det är fortfarande en farlig värld. Det är en värld full av galningar, osäkerhet och möjliga mentala förluster" men "lär ett barn att läsa och han eller hon kommer att klara ett läskunninghetsprov".

"Antag att du är en idiot. Och antag att du är med i regeringen. Nej, nu upprepade jag mig". Vad jag menar är "allt du säger skall vara sant, men du behöver inte säga allt som är sant". "En del politiker är som bildäck, så nerslitna att de inte längre har någon profil". Det är dags att folket börjar visa intresse då "De som inte intresserar sig för politiken låter sig styras av dårar".

Inom politiken "alla vill äta vid regeringens bord, men ingen vill diska". Det kommer alltid att finnas "två sorters politiker: de som kan prata strunt över vilket ämne som helst och de som över huvud taget inte behöver något ämne".

Men beakta att "dåliga politiker väljs av goda medborgare som inte röstar".

Vad Sverige behöver är utbildning: "Utbildning är nationens billigaste försvar". "Problemet i Sverige är inte att det växer så det knakar, utan att det knakar utan att växa". Låt mig uttrycka mig så här att "jag har egna åsikter - starka åsikter - men jag tror inte alltid på dem".

Men "vi simmar alla i samma båt" och "jag leder inte världens mest briljanta regering" så när budgeten sattes fick jag vetskapen om att "dom vill ge oss en tredjedel av intäkterna, men vi sa att vi ska ha minst en fjärdedel".

Jag vill att Ni alla skall veta att "jag är extremt tålmodig, förutsatt att jag i slutändan får min egen vilja igenom".

"Hemligheten bakom framgång ligger inte i att göra sitt jobb, utan att upptäcka den som är lämplig att göra det" så "vad många av oss mest av allt behöver är någon som får oss att göra vad vi kan". Att söka nya vägar behöver inte enbart vara av ondo: "Det är ingenting fel på förändring, bara den går i rätt riktning".

Var så säkra "detta är inte slutet. Det är inte ens början på slutet. Men kanske är det slutet på början". Men vi behöver dig, därför att "man gör inga mål från utvisningsbåset".

"Kom alltid ihåg att du är helt unik. Precis som alla andra"!

Lägg din röst på SockerConny, "jag vet att jag är redo för det här jobbet, och om inte så är det sådant som händer". Kom bara ihåg att det som stod på bloggen innebar att "jag ljög inte, jag sa bara sånt som senare visade sig vara osant".

"Thank you for the mess"



Puh, skönt att få det sagt ;)

Inga kommentarer: