tisdag, november 25, 2008

Idag halva priset på Dressmann


Idag har jag (tillsammans med halva Växjö) varit på Dressmann för att ekipera mig inför kommande julbord. Att säga att det var många kunder där vore en underdrift.

Jag handlade, handlade och handlade... faktiskt var jag i butiken 3 gånger idag!

Väl hemma så började jag fundera på varför Dressmanns koncept fungerar så bra, varför jag köper stora delar av min garderob i denna butik? När jag var yngre så var jag en flitig besökare/kund på Nordlunds här i Växjö. Det är en exklusiv butik med alla kända märken; Gant, Boss, Armani, Peak mm mm.

Jag handlar inte där längre...

Varför gör jag då inte det längre? Kan det vara så att jag värderar en lagom funktion, med en lagom kvalité till ett lagom pris?

Har jag nått en ålder då jag inte känner ett behov av att visa social samhörighet genom märkes kläder? Har jag vuxit som människa att jag inte behöver skylta med min årsinkomst via logotyper på kläderna???

Jag hoppas det...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tror du handlar på Dressmann främst för deras fantastiska personal... :)

Socker Conny sa...

Åhhh glömde jag skriva det...

Givetvis är det till stor del Dressmanns trevliga personal!