onsdag, juli 01, 2009

Fick rätt bra platser....

Vi kom in tidigt och hamnade längst fram (vid högtalarna).

Vi var båda inställda på att köra så alla erbjudanden att köpa Carlsberg skrattade oss i ansiktet.

Konserten började med för mig det okända bandet Motor, två cylindig duo som knackade illa. Låt mig säga att det var fel band på fel ställe.

Själv tyckte jag att alla åtta låtarna (ca 40 minuter) lät lika. Dom bestod av tryckande beat i högt tempo med sporadiska skrik i en distad mic.

DepecheMode var så bra som jag förväntade mig, med en bra blandning av nya och gamla låtar.

Att se dom live är något som jag önskat sedan tidigt 80-tal. Men jag har alltid missat deras tour. Så när Pelle ringde och frågade om jag ville följa med i fredags var saken biff.

Konserten var fantastisk!!!

Inga kommentarer: