söndag, april 01, 2012

På resande fot

Är iväg på tjänsteresa under ett par dagar, då jag ska på mässa i Norges huvudstad Oslo.

Närmare bestämt på Oslo Airport Clarion Hotel, där vi har hyrt hela hotellet under ett par dagar. Hit kommer flertalet leverantörer och visa årets nyheter. Det som jag mest ser fram emot är att se Bosch nya produktserie av kylar och frysar. Har hört att dom kommer att visa ett kylskåp som drar lika mycket/lite som en 75watts glödlampa per år.

Snacka om energisnålt...

Men just nu sitter jag på Starbucks och tar mig en Café Latte Grande, och fascineras av alla olika nationaliteter och språk som jag hör passera där jag sitter. Väldigt mycket folk som är på väg någonstans, och dom som inte kommer iväg.
Jodå, det finns sådana också... Dom försöker förtvivlat övertala personalen i gaten att få komma med flyget trots att dom inte kom i tid, har hört deras namn i högtalarna ett par gånger.

När jag sitter här och tittar ut över flygplatsen, ser planen lyfta och landa och små lastbilar som i kör runt med all bagage kan jag inte annat än förundras att det inte blir fel oftare än det blir. Då menar jag givetvis inte att planen ska störta, utan att alla och allt kommer dit det ska. Det måste vara åtskilliga ton med bagage, och tusentals resenärer varje dag. Under alla mina resor så har jag bara råkat ut för missöde en gång och det var faktiskt just på en resa till Norge, då min väska inte kom med flyget och jag fick den först senare på kvällen i hotellets reception.

Passar även på att säga grattis Arlanda som idag firar 50 år, detta är något som dom skriker ut i högtalarna med jämna mellanrum. Frågan är bara hur dom firar det, för jag kan inte finna någon som helst information om detta?

Inga kommentarer: