lördag, januari 26, 2008

Känns skönt att "Blogga"

I tider som dessa när man inte ens har orken att ringa, en vän och hålla en konvensation vid liv under 3 minuter känns en blogg som en skön ventil att ha.

Alla gamla vänner som man har haft de senaste 15-20 åren har nu dragits ner till ett fåtal. Av dessa är det högst 4-5 som får ett samtal någon gång i halvåret, dom andra förgyller jag tillvaron för genom att skicka följande SMS: Grattis på födelsedagen, God Jul, Gott nytt år samt gratulerar till den lille. Av dom 4-5 är det kanske enbart 1-2 som får ett samtal i veckan/månaden.

Fan, vad dålig man (jag) är på att höra av sig.

Men nu när jag skaffat mig en blogg så kan dom som orkar med en stund läsa lite kortfattat hur livet är med en gammal polare. MEN herre gud vad det lät deprimerande... Så är inte fallet!

- "Jag är en lagom kort, tjock och lycklig två barns far i sina bästa år" (detta läser jag för mig själv som ett mantra :)!

1 kommentar:

Klaus-Peter Beiersdorf sa...

HAHAHA.
Välkommen till bloggosfären.
Jag visste väl att du inte skulle kunna hålla dig undan från bloggförbannelsen. Själv sitter jag å tittar på west end star och käkar tryfflar.
/Din vän Klaus