måndag, januari 28, 2008

Mjukstart efter pappaledigheten

Då var man tillbaka på jobbet igen efter en veckas pappaledighet. Efter en "lugn" vecka hemma väntade en arbetsdag med flertalet kund-case, samtal med irriterade kunder (som efter samtalet var mycket nöjda kunder), ledningsgruppmöte i 2 timmar samt lösa en ny transportfirma då den vi tidigare anlitat förlorat sin f-skatte sedel. Vissa dagar känns som om dom aldrig kommer att ta slut.

Jodå, det är skönt med en mjukstart!

Hemma så har även familjen haft en jobbig dag då Simon fortfarande är riktigt förkyld, och inte vill lyssna på mamma. Någonstans i hans frustration att inte kunna kommunicera (han kan bara fåtal ord) tyckte han det var en bra idé att slå en gummihammare i huvudet på lillebror. Lillebror tyckte dock inte detta var lika roligt... Anton klarade sig dock bra, och efter en stund vid mammas bröst så var allt glömt. Inte ens en bula att visa upp när jag kom hem från jobbet.

Vid närmare eftertanke så var nog min dag på jobbet ganska lugn och skön :)

I söndags var vi och hälsade på svärfar och svärmor. Känns alltid bra att komma dit då dom bor lite utanför Ljungby med stark "på landet" känsla. Man kan faktiskt se hästarna springa i hagen utanför köksfönstret. Dagen bjöds på allt från att fixa lite med bilen till hemlagad kålpudding. Det är alltid lika avslappnande att besöka svärfar då det verkar som om stress försvinner 2 mil utanför närmsta stad... allt har sin tid!

Någongång måste jag berätta mer ingående om min svärfar, då han är en av dom härligaste människor som jag träffat. Efter min far är det nog han som jag har mest respekt och beundran för. Min far gick bort vid 70 års ålder, han var min bästa vän.

Inga kommentarer: