torsdag, januari 29, 2009

Då var det dax igen


Det är mindre än en vecka sedan jag var hemma från jobbet i maginfluensa och feber.

Inatt vaknade jag med 37.9 och frös så jag skakade.

Det är väl aldrig rätt tillfälle som man blir sjuk, men det kunde knappast kommit mer olägligt. Vi håller på att skola in lill-killen på dagis, och han har redan missat fem dagar av tio då vi allihop låg sjuka förra veckan.

Jag kommer nog att bli tvungen att ta pappadagar nästa vecka för att följa med på inskolningen. Min käraste börjar nämligen jobba på måndag efter att varit hemma i närmare tre och ett halvt år och att börja med att ta ut mammadagar verkar inte lysande.

Så nu ligger 3/4 av familjen sjuka, vilket kommer innebära en lång dag av Dora-utforskaren, Rorry Racerbil, Surfs Up och Postis Pär i soffan med barnen.

Hoppas att jag är frisk nog att gå till jobbet imorgon då det är ledningsgruppsmöte på morgonen där vi troligen kommer att behandla den nya budgeten inför nästa räkenskapsår.

...go natt!

Inga kommentarer: