tisdag, januari 27, 2009

Året som gått


Nu har bloggen gått och blivit en tidsmaskin, med ett enkelt knapptryck kan man färdas 1 år tillbaka i tiden.

Den 24/1 så blev bloggen nämligen 1 år gammal!

När jag nu sitter här och kollar på alla gamla inlägg kan jag inte annat än skratt för mig själv då vissa inlägg hade mer att önska och andra var kanske skrivna under kraftig irritation (och ibland under berusning).

Det är ett inlägg som jag skrev 25 april (Okunskap eller dålig research) som jag hade önskat att skrivit idag istället.
I inlägget skriver jag:

"Platt-tv är idag mycket prispressat och kommer det en lågkonjuktur där färre tv-apparater säljs måste företagen tjäna mer pengar per såld produkt. Har man inte omsättning, måste man ha ökad täckningsgrad!"

Detta inlägg skapade ett antal kommentarer, men det var framför allt kommentarer från en ihärdig skåning (även kallad Anonym) som etsat sig fast hos mig. Hans svar på mitt inlägg (bland flera) var detta:

"Ju fler som är villiga att köpa produkten, desto enklare är det att sätta höga priser, vill ingen ha produkterna som erbjuds är det svårt att motivera en HÖJNING av priserna?"

Vi befinner oss nu i en lågkonjunktur, och alla trender pekar åt samma håll när det gäller kedjorna (och valutan).

Priserna på platt-tv höjs!


Ibland är det inte roligt att ha rätt...

Inga kommentarer: