måndag, januari 05, 2009

Vad är rimligt?

När jag nu bestämt mig lite klyschigt att bli lite sundare i min livsstil samt gå ner några kilo.

Hur mycket är rimligt att gå ner på 6 månader?

Jag väger idag 97kg, och är 176cm över jorden. Undrar vad man ska väga för ett korrekt BMI för min längd?

Känner att jag måste ha ett mål som är rimligt, och på en begränsad tid. Visst skulle man kunna sätta 1 år från nu, men det känns som så rackans lång tid att mätas på så att jag troligen kommer att tappa suget.

Vad ska jag sätta som mål?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ditt BMI är 31 och det innebär att du är kraftigt överviktig. BMI är ej ett exakt mått eftersom det ej tar hänsyn till bland annat din muskelmassa.

Vid 77kg så har du en BMI på 25 vilket är precis vid strecket för normalvikt.

Anonym sa...

70