onsdag, februari 04, 2009

Morsans nya kille

På bilden ser du hur Allan visar mig hur man tar ur ett rådjur

Det visade sig för några månader sedan att morsan träffat en ny kille. Hon hade träffat Allan (på 80 vårar) vid en dans i Torsås.

När pappa gick bort i cancer så blev mamma plötsligt väldigt ensam. Som par hade hon och pappa alltid hittat på saker tillsammans utan att blanda in andra. Det omfattade allt från utlandsresor till motorcykelsemester på Gotland. Att inte ha så stor vänskapskrets när sin livskamrat går bort gör en mycket ensam.

Så hon började dansa, dansat har hon inte gjort på många år! Mamma har alltid varit mycket duktig på att dansa medan pappa var mer för barhäng och "dansa aldrig nykter".

Det var på en dans i Torsås som hon träffade Allan, en mycket trevlig och social man i sina bästa år. Han har fyllt 80 år och singel sedan några år...

Jag hade nöjet att träffa honom för första gången för någon vecka sedan när vi var på Öland för att jaga. Mamma var mycket nervös inför detta möte mellan hennes pojkvän och minstingen (dvs jag).

Allan gjorde ett par försök att visa sina känslor inför mig genom att krama om mamma, eller kanske ska jag säga försökte att krama om mamma. För vid varje försök han gjorde så gjorde morsan tafatta försök att värja sig.

När han skulle till och pussa henne på kinden så retirerade mamma och klappade honom på kinden som bara en pensionär kan göra.

Det hela var mycket komiskt.


Själv är jag bara glad över att veta att mamma har sällskap, och slipper att sitta själv på Öland. Nya utflykter har det redan blivit med resa till Tallinn.

Hoppas att dom får många år tillsammans!

1 kommentar:

Anonym sa...

Fullkomligt underbart! Visar att det verkligen inte finns en övre åldersgräns på att bli nyförälskad.

Ger en singel som jag själv på 40+ hopp för framtiden med :-)

/Anita