fredag, april 10, 2009

Ägg till frukost? Jajamensan!

Som vanligt vaknade barnen okristligt tidigt, dvs före kl 06.00. Ser nästan framemot skolåren då jag troligen kommer att få släpa upp dom ur sängen.

Käraste ligger fortfarande till sängs, det verkar som om det var hennes tur att sova ut. Undrar när det är min tur?

Ska strax fixa frukost till hela familjen, tror nog att jag kokar några ägg som barnen kan få måla.

Som handelsanställd så innebär denna dag ingen ledighet utan snarare sovmorgon, varuhuset öppnar kl 11.00 och vi har öppet till 16. Vet faktiskt inte om det är bra eller dåligt att jag har åkt på att jobba denna helgen. Dåligt såtillvida att jag inte kan följa med på Påskmiddag med släkten (riktigt jävla minus), bra då det kommer att synas ordentligt på lönen då det infaller ytterligare två helgdagar.

Hela familjen har sedan nyår varit mycket sjuka och lönen har efter alla karensdagar och VAB-dagar (vård av barn) inte varit särskilt häftig. Men den 25 i denna månad så hoppas jag att det kommer att klirra till i kassakistan. Skönt...

Apropå klirra till så måste jag nog sätta mig ner med deklarationen som kom för en tid sedan, den visar på återbäring men jag har ytterligare avdrag att göra.

Förra året fick jag reda på att man fick dra av för resor till utlandet (i tjänsten givetvis) och avdraget var hela 700:- per dag. Detta innebär att jag kan dra av 2800:- ytterligare samt för resor inom Sverige med några hundralappar.

Min vän Pelle fick restskatt på en jävla massa pengar, efter att chocken lagt sig från första anblicken så såg han att han fått felaktiga uppgifter. Det fanns på listan av inkomster uppgifter från ett för honom okänt företag som skulle ha avlönat honom med närmare 400.000:-.

Tänk så tosigt det kan bli...

Inga kommentarer: