fredag, april 03, 2009

Den enas ödeby, den andres oas


Var och hjälpte min mamma på Öland med att fixa till en Pil (träd) som vuxit sig alldeles för stor för baksidan av huset.

För den som aldrig tidigare beskurit en pil kan jag säga att grenarna är oftast väldigt torra och klena, detta innebär att det blir ofantliga mängder med ris. Detta ris har jag slitit med under hela dagen.

På väg till stundande majbålet med riset talade min mamma om för mig vem som bor i huset ovan. Hon har träffat honom på midsommarafton för något år sedan, tror hon sa hej men mer än så var det nog inte. I denna lilla öde by på Öland, där det troligen inte bor mer än 10 fasta invånare har en "Stockholmskändis" funnit sin oas.

Detta är ingen mindre än Samuel "Skärgårdsdoktorn" Fröler...

För rätt summa pengar kan jag tala om för Svensk Damtidning, Annas Kaos och Paparatsi vilken by på Öland som det handlar om. :)

Inga kommentarer: