lördag, maj 03, 2008

Brinner min vän i helvetet?

Igår kväll fick jag ett oroväckande samtal från min vän Pelle. Han har dom senaste dagarna varit i Polen för att träffa släktingar till hans familj.

Samtalet var från en sprakande mobil över Östersjön. Såg på mobilens display att det var Pelle som ringde. När jag svarade hörde jag endast Pelle säga;

- "Im in hell...."

Sedan bröts samtalet!
Tankarna började flyga runt i huvudet som bin i en bikupa, vad menade han?

Är han i helvetet, är släkten från helvetet?

Efter ca 20 minuter ringde Pelle igen, hade funnit bättre täckning. Täckning??? Finns det mobiltäckning i helvetet?

Svaret på var han befann sig, och hur han mådde kom lika plötsligt som oväntat!

Ja, han var verkligen i "Hell", men han verkade trivas där tillsammans med sina släktingar. Ljudet i bakgrunden avslöjade att han satt på en pub tillsammans med släkten.

Finns det pubar i helvetet?

Han sa att han skulle komma tillbaka till Växjö på söndag? Visste inte att man hade möjlighet att återkomma från Hell , trodde att man skulle brinna där i all evighet.

Men det klart, Helvetet eller Växjö kan inte spela någon större roll...


Bild tagen av Pelle med hans mobil!
Detta måste vara en unik bild, porten till helvetet!

Inga kommentarer: