söndag, maj 11, 2008

Igår var jag på konfirmation


Nja, det var inte jag som konfirmerades utan min brors dotter. Kyrkan var i det närmaste fullsatt till sista stolen. Jag hade lite på känn att våra barn inte skulle tycka att det var så roligt att sitta i en kyrka i närmare en och en halv timme när det är strålande sol ute.

Mycket riktigt, knappt tio minuter efter att det hela börjat så ville inte äldsta sonen sitta stilla. Tog med honom ut och lekte i den närbelägna lekparken som är bakom kyrkan. Han fann den mycket roligare...

Jag försökte åtskilliga gånger att ta med honom in i kyrkan men fick gå ut igen då han fann det mycket roande att det ekade i kyrkan. Fick en "bläng" av en kyrktant som satt längst bak. Hon har nog aldrig haft barn...

När jag gick utanför kyrkan och retade mig på kyrktanten så slog det mig!

Jag har aldrig sett en snygg kyrktant, dom verkar alla vara fula som stryk. Kan det vara därför man söker sig till kyrkan?

När det hela var över så åkte vi alla hem till brorsan och det bjöds på drickor av olika slag tex skumpa, likör, rött-, vittvin och en fantastisk buffé med läckerheter så som lax, kyckling, oliver, hemmagjord potatissallad, ostar och fetaost.

Nu är det dax att sticka till jobbet! För alla som inte vet om det så är det sista dagen som det är fint väder på en tid.

Njut av dagen! Själv ska jag jobba...

Inga kommentarer: