söndag, maj 25, 2008

Ikea Kundtjänst

Ringde till Ikea idag då jag har problem med mitt nya golv som jag är i full färd med att lägga i vardagsrummet.

Blev förvånad då jag ringde (efter att ha tryckt en massa 1:or, 3:or, 5:or) för att komma till personlig service, fick höra att Ikea-personalen var mycket tacksam för att jag ringde och reklamerade mitt golv då det hjälpte dom att bli ännu bättre...

Detta verkar gynnsamt, sa jag för mig själv där jag satt i bilen och ringde till dom!

Döm av min förvåning då jag fick reda på att det minsann inte alls var några problem med golvet utan att det var jag som gjort fel. Hon fullständigt LETADE fel som jag kan ha gjort!

I hennes värld kunde det inte vara fel på produkten. Hon verkade nästan bli förnärmad när jag kunde svara på alla hennes frågor om golvet och att allt var korrekt utfört.

Hennes bästa tips var att kolla så att det inte låg skräp i spåret till klickgolvet... Döööhh det var det första jag gjorde!

Jag sliter upp golvet som jag har lagt och lägger alla "trasiga" i en hög som jag tar med till mitt nästa Ikea besök.

Ja, så får det bli!

1 kommentar:

Anonym sa...

*hehe* Oj. Vadjag känner igen det. Vi har ett golv liggande i källaren som inte alls fungerade med den berömda klick-effekten och så har vi kastat en hylla och ett skrivbord för att lasyren aldrig torkade.
Lasyren gick bara att använda på deras obehandlade produkter.

När jag sa att jag målat på ett av deras obehandlade skrivbord i gran så svarade de att nej, något sådant skrivbord saluförs inte på IKEA.
Jag lade på och eldade upp skrivbordet.

Vill du ha lite av den lasyren så har jag kvar ;)