torsdag, maj 29, 2008

Renovering pågår!

Det har varit bråda dagar här hemma och bloggen har blivit lidande. Jag arbetar som vanligt på jobbet för att sedan komma hem till renoveringen av vardagsrummet. Igår jobbade jag från kl 08.00 till 18.40, för att sedan komma hem och lägga golv till 01.30.

Trött? Jajamensan!

Har dom senaste dagarna hunnit att lägga golv (trots att flertalet av längderna harvarit trasiga) i hela rummet, samt tapetserat en av två fondväggar. Hade planerat att sätta upp tapeten på sista fondväggen, och såga till golv lister till rummet.

Men jag har fått slå det ur tankarna då jag har fått kraftig allergi av något som jag har ätit. När detta händer så blir jag tvungen att ta en medicin som heter "Atarax". Drygt 20-30 minuter efter att jag har tagit dessa känns det som om jag har dragit i mig en vinare, och blir alldeles trött.

Har förhandlat med mig själv (givetvis även varulvschefen) och tagit en halvdag ledigt imorgon.

Gud vad skönt när den där cykelfesten är över och livet återgår till sitt normala!


Fast å andra sidan så får jag säga att man är lite tacksam för att vi anmälde oss till den så att vi någon gång skulle få ändan ur vagnen och göra klar renoveringen.

Har jag sagt att vi fick "efterrätt" som måltid på cykelfesten? Det kommer att serveras chokladfondant till alla besökande!

Vad bjuder man på för dricka till 70% choklad?

Har fått förslag på ren rom (ska vara en smakförhöjare)?!
Någon annan?

2 kommentarer: