söndag, juli 20, 2008

The Pacifier

Det är helt otroligt, men min kära son slutade med napp på en dag!

Min käraste och jag pratades vid på förmiddagen om att han har börjat bita i napparna som han har vilket gör att dom kan gå sönder och fastna i halsen (hemska tanke). Så vi bestämde oss för att försöka vänja honom av vid att ha napp.

Först var tanken att han bara skulle få ha den när han ska lägga sig, då vi av erfarenhet vet att han blir ledsen om vi inte hittar någon napp till honom. Dom gånger som nappen varit borta har inneburit ett långdraget letade och tandagnisslan.

Men käraste bar in sonen på sitt rum, satte sig på huk och talade om för honom att mamma och pappa minsann inte har napp när dom sover. Resonemanget var glasklart, och efter en saga somnade sonen sött i sin säng.

Utan napp, första natten! Det har nu gått närmare 2 dagar och han har inte en enda gång frågat efter nappen!

Tänkte se om inte min käraste kunde sätta sig ner på huk framför mig, och i ett glasklart resonemang få mig att börja träna på allvar!


Hon är fantastisk min käraste... rent av magisk :)

Inga kommentarer: