torsdag, juli 17, 2008

Verkar som om det blir tävling

Det verkar som om min vän Klaus utmanar till tävling, att gå ner mest i procent (BMI) fram till december.

Ser framemot hur detta kommer att utveckla sig!


För att det ska vara lika för alla tycker jag att man bör "väga in sig" hos någon som är professionell i ämnet, dvs en dietist eller liknande. För vågar man lita på någon i familjen att övervaka det hela???

Som min far alltid sa:
Ska de va, så ska de va riktigt!

Så för att "invägningen" ska bli bra tänkte jag inte kasta allt godis vi har hemma utan vräka i mig allt så att utgångspunkten blir bättre :)

Är det fusk, eller bara korkat???


Har för mig att senast jag mätte mig var jag 175cm lång, och väger idag 95,4kg vilket skulle ge mig ett BMI på 31.15 (FETMA).
Klaus har idag BMI 28.08 vilket innebär att han bara är överviktig.

BMI-skalan, vikt (män):
Undervikt
mindre än 20
Normalvikt
20,0–25,0
Övervikt
25,0–30,0
Fetma
Mer än 30

Inga kommentarer: