torsdag, juli 17, 2008

Vaffö göö dom på dette viset

Tänkte sätta mig ner och se Dreamworks film "Bee-Movie" med äldsta sonen, då det som vanligt regnar här i Växjö.

Har noterat det hela tidigare, men det var först med Bee-Movie som jag blev riktigt förbannad. Det tog närmare 5-10 minuter innan vi kunde titta på filmen pga...

Reklam för andra filmer som jag inte kunde trycka förbi!

Kommer ihåg när jag satt med en VHS för en herrans massa år sedan och retade mig på att dom lade alltid in reklam för kommande filmer i början på filmen. Detta kunde man spola förbi, vilket var ett rackans otyg! Med dvd:n intåg kunde man med en enkel knapptryckning gå DIREKT till dvd:ns meny.

Men på den senaste tiden så har filmbolagen lagt in en spärr för denna funktion, så när man trycker på knappen händer det ingenting! Det kommer en symbol likt en en parkering förbjuden skylt i displayen som talar om för mig att det jag försöker inte är tillåtet.

Då får man likt den gamla VHS:n spola förbi alla reklamfilmer innan man kan njuta av filmen...

Vad är detta för otyg!


Kan förstå att man vill göra reklam för kommande filmer, men att hindra den som vill se en film från att "stega" vidare är att gå för långt! Då sonen har flertalet favoritfilmer som han tycker om att se, ska jag behöva leva med detta VARJE gång som vi ska se på film.

För det är ju inte så att jag slipper det nästa gång, eller nästa gång. Detta ska jag behöva se även om 2-3 år om sonen fortfarande vill se filmen.

Ska man behöva tolerera detta? Borde dom inte upplysa om att det ligger reklam i början på filmen innan man köper den? Borde filmer med reklam i början vara billigare än ändra?

Frågorna är många, ska söka svaret!
The truth is out there!

Inga kommentarer: