onsdag, augusti 06, 2008

Borta bra men hemma bäst


Efter övernattningen på Hotell Packhuset så var det skönt att vara hemma igen. När jag surfade in på deras hemsida för att se om det verkligen var så att vi fick ett standard rum, fick jag det bekräftat: Vi har blivit lurade!

Bilderna som visas är inte i närheten av det jävla kyffe till rum som vi fick. Imorgon kommer jag att ringa till hotellet för att söka deras ansvariga, och ställa dom till svars!

Natten på Packhuset kommer att hemsöka mig lång tid framöver. Inte nog med att rummet som vi hade var väldigt litet, det saknade dessutom ventilation. Hade det varit 25-30 grader under dagen kunde jag förstått att det var varmt på natten. Men så var ju inte fallet, det regnade och blåste storm nästan hela dagen.

Trots detta så måste det varit en 24-26 grader i sovrummet, vilket gjorde det mycket jobbigt för barnen att sova. För den som har barn vet att om barnen har svårt att sova så blir sömnen för föräldrarna ännu mindre. Försökte ha fönstret öppet en tid för att ventilera men då blev ljudet från bilar (på parkeringen utanför) allt för högt. Att det sedan kom lastbilar och levererade varor direkt under vårt fönster på morgonen gjorde inte saken bättre (dom stod dessutom med motorn igång under hela tiden)!

Efter två nätter på camping (Böda sand, Öland) så såg jag framemot att sova ut och bli lite bortskämd på hotell Packhuset i Kalmar. Så här i efterhand önskar jag att vi istället stannat på campingen alt åkt direkt hem.

Hotellet var dåligt städat, ertappade personal som ljuger, farliga barnsängar, samt lurar barn med ett "lekrum" som i verkligheten är 1st tält från IKEA och 4st nallar i ett konferensrum.

....fan vad trött jag blir!
Känns som dom sabbade sista veckan på semestern...

Inga kommentarer: