onsdag, augusti 06, 2008

Ska de va så, ska de?


Efter att jag knutit handen i fickan en hel dag bestämde jag mig för att maila till hotellet, detta är fan inte acceptabelt.

Följande mail har skickats till Hotell Packhuset i Kalmar:


Missnöje med Ert hotell

Efter ett par nätter på Böda camping (hyrde stuga där) så bestämde jag och min familj oss för att skämma bort oss lite på hotell den sista natten på semestern.

Ringde ett par samtal och fick informationen att det finaste hotellet man kan bo på i Kalmar är Hotell Packhuset.

Ringde till Er och blev väldigt glad när jag fick höra att Ni hade rum lediga.

Priset som jag fick presenterat för mig var 1490:-/natt för ett dubbelrum, 80:- i tillägg för barnsäng. Då jag förstod att ni denna natt inte hade full beläggning chansade jag med att erbjuda (Lena tror jag hon hette) 1000:- + 80:- för barnsängen.

Detta accepterade hon….

Om jag hade vetat att jag skulle bli behandlad på det vis som vi blev, hade jag med glädje betalt som resterande hundralapparna eller valt ett annat hotell.

Vi fick rum 219, detta rum är som du säkert vet placerat direkt ovanför en tunnel in till hotellet. Bilderna som visas på Er hemsida och information av hotellet överensstämmer inte på något vis med detta rum. Det är ett mycket litet rum, lågt till tak samt saknar i det närmaste ventilation.

När ventilationen var så dålig blev det olidligt varmt på natten vilket gjorde att vi var tvungna att sova med öppet fönster, med följden att lyssna till trafiken hela natten. Att det sedan kom lastbilar för att leverera till Er tidigt på morgonen (Servera mfl) med motorn igång under hela avlastningen gjorde att rummet snart var fyllt av dieselavgaser. Detta överensstämmer även dåligt med dom ekologiska produkter som Ni presenterar runt om på hotellet.

Havsutsikt hade jag knappt fått om jag så hade lutat mig ut från fönstret (Havsutsikt till salu). Badrummet är så skumt att det borde följa med en ficklampa tillsammans med nyckeln. Att finna knappen till belysningen för rummet var omöjlig, om den tändes tillsammans med belysningen i hallen så var lampan i rummet trasig.

Barnsängen som vi betalade extra för var så trasig, att det i det närmaste skulle ha varit farligt att placera ett barn i den. Rummet var mycket dåligt städat, och det var spindlar (modell större) i fönstret tillsammans med diverse ohyra. Om du går till rummet så kan du säkert konstatera det samma då fönsterbrädan inte varit avtorkad på en längre tid. Spindlar kröp förövrigt över taket under större delen av natten, detta såg jag då jag fick ligga med lampan tänd då sonen är rädd för just spindlar.

Vi påtalade bristerna för tjejen som jobbade i receptionen direkt efter incheckningen, om barnsängen och den dåliga städningen. Blev mycket förvånad då vi fick till svars att det är Er standard. Sängen fick vi dock utbytt.

Vår son blev väldigt glad då han fick höra att det fanns ett lekrum på hotellet, samt att det var gratis glass till alla barn. Ett konferensrum med ett litet tält från IKEA tillsammans med 4 nallar är inte vad jag kallar lekrum. Det måste vara en dålig ”från idé till verklighet” miss av grova proportioner. Detta lekrum är troligen något som ledningen av kedjan tvingat Er till mot Er vilja. Någon glass såg vi aldrig, men det köpte vi till honom på staden istället.

När jag kom hem och kollade på rummet som motsvarar 1490:- (Superior) via Hotels Sweden blev jag i det närmaste förbannad. Vad är detta för något rum som vi fick, rummet motsvarar inget som Ni kommunicerar i Er marknadsföring.

Allt roligt som vi hittat på under semestern grusades av denna upplevelse, som skulle ha blivit en kul avslutning för familjen.

Hur bemöter Ni detta?


Hur tror ni att dom kommer att svara?
Är jag gnällig???

2 kommentarer:

Klaus-Peter Beiersdorf sa...

lite kanske. det blev kanske lite känslosamt det där mailet. antar att du skrev det när du kände dig riktigt ilsken? ;-)

Ska bli intressant att se deras reaktion.

Socker Conny sa...

You bet!
SKITFÖRBANNAD...

Hoppas att någon svarar annas skickar jag mailet vidare till nästa instans!

Någon form av reaktion ska jag fan ha ;)