fredag, augusti 29, 2008

Gubb-varning

Var nere på stan igår för att shoppa, och sätta sprätt på lönen som kom härom dagen.

En jacka var det tanken att jag skulle kolla efter, gick mellan butikerna och hamnade på Dressmann. Hittade faktiskt en jacka som jag tyckte var riktigt snygg, fann min storlek och vände mig om för att visa den för familjen.

Jag såg att dom gått ut och stod utanför butiken, så hängde jag tillbaka jackan för att hämta dom och visa jackan.

Precis när jag vänder mig om för att gå, passerar en äldre herre man mig och jag hör han säga med klar stämma till hans minst lika gamla fru.

-"Kolla, här var en fräsig jacka!"

Just vid det tillfället kände jag mig riktigt gammal. Vet om att Dressmanns målgrupp är ganska bred, men detta gav självkänslan en törn i kanten.

Ska jag köpa en gubb-jacka?

Inga kommentarer: