tisdag, augusti 26, 2008

Slitsamt


Sista tiden har varit slitsamt, dagarna har varit långa och har aldrig verkat ta slut.

Mycket i att jag känner mig sliten är givetvis att barnen sover dåligt, och sover barnen dåligt sover jag dåligt!

Det har pågått i närmare 2 veckor nu, att barnen är svåra att lägga och vaknar flertalet gånger varje natt. Man kan tycka att när jag var i Norge och bodde på hotell kunde jag passat på att vila upp mig?!

Men icke sa nicke...

Jag har väldigt svårt att sova på hotell (eller andra ställen där jag normalt inte sover), och kvällarna med jobbet blev RIKTIGT sena. Där jag jobbar (och överallt annas givetvis) har dom krav på att man ska komma i tid till mötet som vi alltid har kl 08.00. Kommer man inte i tid (och då menar jag 08.00) så blir man hemskickad, tillsammans med en fet räkning på resa och hotell.

Bland dom anställd blivit något av en sport att vara den som är uppe längst och konsumerar störst mängd alkohol, OCH komma till mötet kl 08.00.

Detta är något som inte intresserar mig, kommer att intressera mig eller för den del kommer att hända mig. Om jag någon gång skulle komma försent till ett möte skulle det till 100% vara pga yttre omständigheter.

Jag är aldrig sen, dock brukar min fru anse att jag kommer för tidigt!

Inga kommentarer: