måndag, augusti 04, 2008

Vilket var bäst? Camping - Hotell?

Jag tröttnade på regniga Öland och tog familjen till Kalmar.

Väderleken visade på närmare 70mm regn och storm. Att sitta på en camping i det vädret lockade inte.

Tänkte att det vore trevligt bli bortskämd på hotell efter campinglivet. Ringde lite samtal för att ta reda på vilket hotell som är trevligast (läs: bäst) i Kalmar stad.

Kom fram till att Hotell Packhuset skulle vara bäst. Blev mycket glad då det visade sig att det fanns rum lediga.

Glädjen blev dock kortvarig....

Hotellet som beskrivits var inte i närheten av verkligheten. Tidigare var mitt lägsta standard mätt av Täby Park hotell. En ny lägsta standard är satt!

Clarion hotell Packhuset, Kalmar.

Det var SÅ skitigt, slitet och små rum att man nästan får cellskräck. Det går knappt att mötas i rummet utan att gå emot varandra.

Vi bad om att få en barnsäng, vilket gick att få till en mindre penning. Den var säkert fin när den var ny, i mitten på 90-talet. Nu var den i det närmaste farlig!

Påtalade bristerna för hotellet som sa att detta var deras standard, men dom skulle se om dom hade en annan säng till vår son. Sängen fick vi, och den var bra.

Riktigt komiskt är också att dom gör reklam för havs utsikten på deras arbetskläder.

Vi har utsikt över en parkering!

Inte ens om jag hänger mig ut från fönstret skulle jag få havsutsikt. Hoppas att frukosten imorgon blir bra.

Så till alla som läser detta: boka aldrig rum här!

Ett plus är dock att dom verkar på ytan vara ekologiskt medvetna i sina inköp.

Ser fram emot att komma hem!

Om någon ansvarig på denna hotell kedja (hotellet) känner att jag har gett hotellet felaktig kritik, är dom välkomna att maila mig: kungenavlandetlagom(a)live.se.

Inga kommentarer: