tisdag, september 16, 2008

Det var en gång...

Året var 2007, räntan var för tidpunkten överkomlig, och familjen var på tillväxt. Allt kändes rätt för att renovera badrummet inför den stundande julen och vårt andra barn.

Vi talade med flertalet aktörer på den lokala marknaden, och kom fram till att anlita JKS golv. Dom var inte billigast av offerterna men efter att ha talat med vänner som anlitat företaget så tyckte vi att det kunde vara värt pengarna och bli nöjda med resultatet.

Det blev vi inte...LÅNGT därifrån!

Så här i efterhand så ångrar vi oss djupt i detta beslut! Vi tillsammans med flertalet andra som anlitat detta företag har blivit så missnöjda med resultatet, och efter att ha hört alla historier om deras misslyckanden så är det ett under att dom håller företaget flytande.

Det har varit allt annat än smidigt, och resultatet är bedrövligt! Tror faktiskt att jag skulle kunna ha gjort det bättre själv (med förbundna ögon och höger hand bakom ryggen).

Träffade idag deras VD för att diskutera lösning på vårt problem, och vad är då vårt problem?

Här skulle jag kunna rada upp närmare 50 talet punkter, men för att ta dom absolut grövsta så har vi fått en tröskel in i badrummet på närmare 8cm (högt) samt att deras representant uppmanade oss till försäkringsbedrägeri.

Hela vårt badrum är ett enda stort hastverk, inget verkar vara riktigt ok. Trots detta så var det nu närmare 10 månader sedan dom påbörjade arbetet. Enligt löfte så skulle det ta MAX 3 veckor. Har varit i kontakt med dom flertalet gånger, bett dom ringa/höra av sig. Dom har erkänt sina fel, lovat att åtgärda dom!

Men icke sa nicke... tomma löften!

Hade jag inte varit så irriterad på dom så hade jag faktiskt skrattat när jag besökte deras hemsida där det går att ladda ner en kvalitetspolicy.

Där står det bland annat:
-Vi skall hålla en god leveransservice och hålla vad som är överenskommet.
-Kvalitets arbetet skall leda till att minimera felaktigheter på utfört arbete och levererat material.


Dessa ord är något som dom ska få äta upp....
Jävla amatörer...

Imorgon ska jag mejla alla punkterna till Annika på JKS, hoppas att hon tar mitt erbjudande om lösning. Annas kan detta bli en långdragen historia.

Lägger givetvis upp mejlet på bloggen imorgon, så kanske ni förstår varför vi är irriterade.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag är också en sån där "jobbig jävel" som tjafsar om något blir fel. Hos oss var det köket. Delar med mig av storyn här, om du vill skratta åt någon annans problem. :)

http://www.granding.se/blogg.asp?id=465