fredag, september 05, 2008

Hur får dom det att fungera?

Har åkt med Skyways ett par gånger nu upp till Stockholm. Varje gång som jag åker med dom så slås jag av hur enkla lösningar dom har...

Låt mig ge dig ett exempel:
Handbagaget som jag har (och alltid haft med mig på SAS) kan inte tas med i deras flygplan, den anses som för stor för deras plan?! Men man behöver inte checka in väskan, utan man tar den med sig och ställer den nedanför trappan upp till planet.... utanför! Där tar deras personal den och ställer den längst ut i planet, och när man landar så kommer annan personal och ställer tillbaka den nedanför trappan.

När man checkar in så räcker det med legitimation, och dom verkar bara kryssa av på en lista att man är med... Att man inte får handskrivna boardingcards är nästan konstigt.

Nä, här sitter jag på Arlanda terminal 3 och väntar på att få gå ombord på det lilla propellerplanet som ska ta mig till Växjö. Mötet på hotell Täby park slutade nästan en timma före utsatt tid, alla var mycket effektiva. Det kan också vara så att alla var trötta efter gårdagens leverantörsmöte, så även försäljningschefen...

Fick ett sms från min käraste för en stund sedan där hon berättade att hon kommer att slå på bastun innan hon kommer och hämtar mig på flygplatsen. Underbart!

Tror jag ska se om inte Simon vill följa med pappa in i bastun ikväll :)

Inga kommentarer: