tisdag, september 09, 2008

Jobbet verkar ta obegränsat med tid

Just nu känns det som om att hur mycket tid jag än lägger ner på jobbet så räcker inte dygnets 24 timmar.

Det hela grundar sig nog i min starka vilja att skapa förändringar, och min svaghet att avsluta ett projekt innan jag påbörjar nästa. Den ena saken har lett till den andra och just nu så har jag på kort tid:

- Byggt en ny spisutställning
- Byggt om hela tvättutställningen
- Tagit bort utställningen med grillar
- Tagit bort utställningen med Airconditions
- Ändrat prislappar/skyltar till nya konceptet
- Beställt nya produkter och packat upp dessa
- Agerat förmedlare mellan TF-varuhuschef och personal

Den tillförordnade varuhuschefen verkar ha en tendens att säga saker först och tänka sedan. Ge folk sparken från sina tjänster, för att två timmar senare kalla upp den drabbade och "ta tillbaka" allt med hänvisning till starka tabletter? Ändra sig konstant, utan att meddela berörda. Göra saker själv som han har gett andra sparken för. Sagt till personalen att det var deras fel att varuhuschefen slutade (mycket motiverade). Mitt upp i detta kan han inte sluta att dunka sig själv i ryggen, och säga att ledningen för kedjan minsann vill ha honom i en ledande position. Det verkar som om dom dagligen tjatar på honom att han ska ta en högre tjänst, så att dom äntligen kan skicka honom på varuhuschefs utbildning. Själv vet han inte om han är intresserad. Hörde att utbildningen han ska få kostar närmare 500.000kr. Spännande...

Nä, jag är inte bitter ;)

Senaste tiden har jag även varit i Norge på utbildning, möte i Stockholm och planerat julen. Som om detta inte vore nog så har vi en årsinventering som ska vara klar till nästa fredag.

Att jag saknar motiverad personal (se tidigare inlägg) gör inte det hela enklare.

Detta innebär att jag ofta får jobba mellan 07.00 - 19.30 med 30 minuters lunch. Ser till att inte jobba på mina lediga dagar då min käraste (och mina barn) inte ska bli allt för lidande av mitt arbete.

Just nu känns det hela lite jobbigt...

Efter inventeringen så ska hela julplaneringen vara klar, så att jag vet vilka produkter som ska tas hem och var dom ska vara placerade i butiken. Samt att vår nya varuhuschef kommer den 1 november troligen taggad till 1000:en och ha krav på sig uppifrån och en stark vilja att göra förändringar.... känns som om det kommer att bli en tuff höst/jul!

...och ja det känns skönt att få gnälla lite, lagom bittert!


Imorgon känns säkert allt mycket bättre igen, ny dag nya möjligheter!

Carpe diem - Fånga dagen