söndag, september 21, 2008

Tänkte prova en OS-gren...

Jag har bokat en tid på den lokala sportskytte klubben för en instruktion i Trap.

Idag var det dax, och jag måste säga att det var något svårare än jag hade tänkt mig.

Man kan annars tycka att om man skjuter närmare 2000 skott om året på ett mål som rör sig på exakt samma sätt, hastighet, ställe och på givet kommando borde man träffa ganska ofta.

Detta var något som vår instruktör inte ville höra?!

Det verkar finnas lika många skjutstilar som det finns utövare, vilket skapade en viss frustration bland oss deltagare då vi hade 5 instruktörer som alla visade sätt att stå (givetvis var dom alla helt säkra på att deras sätt var just det rätta inom sporten).

Min fråga när vi fick skjuta på riktiga djur tyckte instruktören inte vara det minsta roligt.

Detta var något som jag kan tänka mig göra igen!

Inga kommentarer: