torsdag, september 11, 2008

Snart har jag svart bälte...

För ett par dagar sedan när det kändes som tyngst på jobbet med allt på gång samtidigt, bestämde jag mig för att göra något åt saken.

Det är viktigt att känna till sina styrkor och svagheter. En av mina svagheter är att jag kan dra igång nya projekt innan jag slutfört pågående. Detta är något som jag jobbar med, och tänker på i mitt dagliga arbete.

Det är annas lätt för en så kreativ kille som jag är att rusa in i nya projekt allt efter som jag kommer på dom.

Jag fullständigt brinner när ett nytt projekt sätts igång...

Det är därför jag har beställt boken:
"Få det gjort! - Svart bälte i vardagseffektivitet"
David Allen

Fick tipset från någon som lagt en kommentar hos min vän Beiersdorfbloggen. Av recensioner att döma så ska detta vara en bra bok, som med små enkla knep kan hjälpa till i vardagen.

Boken utlovar:
"Du hinner mer, uppnår bättre resultat och får mer tid över."
Varför har jag inte köpt denna bok tidigare???

Jag återkommer med recension när jag har läst den klar, och tänk vilken tid jag kommer att ha att skriva det inlägget...

Inga kommentarer: