söndag, september 07, 2008

Gott om bekanta men få vänner!

Nu när bästa vännen är i Kanada och föreläser om något skit han jobbar med, har jag tydligt märkt att jag har mycket gott om bekanta men få vänner.

Visst har jag vänner, det är bara så att med åldern och antalet barn har den dagliga kontakten försvunnit.

Det är egentligen bara Pelle som jag har nästan dagliga samtal med, samt att vi brukar bada bastu på fredagar.

När han nu varit i Kanada i drygt 14 dagar har jag börjat sakna honom riktigt mycket.

Att inte ha någon utanför familjen att ringa när det är något man vill prata om har visat sig vara riktigt jobbigt.

Bäst att inte berätta det för Pelle, han blir så jobbig då....

Att sedan Varulvschefen slutat så har även jobbet blivit mindre roligt att gå till.

Det händer mycket tokiga saker på jobbet just nu... Inget jag kan berätta nu men det kommer att visa sig inom kort.

Fortsättning följer...

2 kommentarer:

Klaus-Peter Beiersdorf sa...

Du har ju mig.

;-)

/klaus

Socker Conny sa...

Jodå, men du bor juh i Stockholm!