söndag, mars 15, 2009

Jag har fått mus på uteplatsen!

Stod vid datorn i köket när jag fick se en mus springa över bordet på uteplatsen. Ropade på barnen som med stor förtjusning såg den lilla söta musen springa och plocka rester från fågelbordet som hänger där ovanför.

Åhhh så söt den är...


Nämen, vafan vänta lite!
En mus på uteplatsen, var kommer den ifrån, kan den ta sig in? Imorgon är det jag som sticker till närmsta byggvaruhus och köper en fälla.

När vi stod där i fönstret lärde jag barnen en ramsa;
En död mus, är en bra mus!

Undrar vad dom kommer att säga på dagis om barnen upprepar detta när dom läser Musse Pigg?!

Jaja, jag vet att det finns djur utomhus...


Men just möss tycker jag känns olustigt när man vet vad dom kan ställa till med när det gäller villor. Dessutom tycker jag att det hela med Musse Pigg känns en smula overkligt, befängt att en mus har en hund som husdjur.

Mycket overkligt om du frågar mig!

Inga kommentarer: