tisdag, mars 31, 2009

Är det att sticka ut hakan?

Tankarna vandrade i huvudet på mig innan jag valde att göra ett inlägg på www.thecritics.se för att be dom recensera min blogg.

Vill jag bli be(dömd)?

Bloggen som för mig är en ventil, där jag kan ventilera glädje, frustration och ilska måste vara svårt för någon att recensera.

Det vore kanske lättare om man tillhörde någon av följande kategorier:
- Modeblogg
- Pappablogg
- Politiskblogg
- Konsument/ekologi blogg
- Matblogg
- Schlagerblogg
- Religions blogg
- Hus och hem blogg
- Festblogg
- Viktblogg
- Teknikblogg

När man inte tillhör någon av dom ovanstående, eller kanske lite av allt måste det vara svårt att sätta fingret på denna blogg. Om man inte följt den från början det vill säga. För kvalitén och antalet inlägg har varierat över tiden.

Jag har framtill idag publicerat närmare 530st inlägg. Av dessa är det kanske ett 20-tal som skapat känslosvall bland mina besökare, med flertalet kommentarer och besökare som resultat. Själv är jag riktigt nöjd med kanske ett 10-tal inlägg, flertalet av dessa är av personlig art och kanske enbart mina närmsta vänner förstår vad jag menar.

Vid närmare eftertanke så är väl idag bloggar oftast mer för skribenten, än för sina läsare?! Hur elak, rolig, finurlig, teknikkunnig och flerbarnsförälder man än är så tycker jag det viktigaste att bloggen avspeglar skribenten och dennes avsikt.

Bloggar är utmärkta sett att skriva av sig, tala om för omvärlden att man bryr sig eller i korta ordalag tala om för vänner och bekanta vad man sysslar med om dagarna.

För mig är det en ventil...

Inga kommentarer: