lördag, juni 07, 2008

Hjärnornas kamp


Har sedan en tid tillbaka en geting (närmare 4-5 cm stor) som flyger fram och tillbaka över uteplatsen.

Verkar som om han/hon är på väg att fixa ett bo under taket vid köksfönstret.

Har försökt att slå den med flugsmällaren utan framgång, den verkade bara svänga av lite lätt och surrade glatt förbi mig. Idag försökte jag att ta den med vatten slangen, kopplade på en sådan där pistolmunstycke... kände mig mycket macho där jag stod och väntade på honom.

...och väntade, och väntade, och väntade...

Det verkade som han förstod att jag var ute efter honom, för så fort som jag lade mig ner i solstolen igen så for han förbi och hånskrattade åt mig!

Imorgon ska jag försöka åka och köpa insektsdödande medel, ska spraya upp hela burken inunder taket!

Kan man köpa DDT som privatperson?

Inga kommentarer: