söndag, juni 29, 2008

Min nya leksak

Har köpt en OBH Nordica råsaftcentrifug för framställning av juice av alla dess slag. Har provat att göra juice av:

1. Apelsiner (självklart)
2. Äpple
3. Morötter
4. Päron
5. Physalis

Måste säga att det känns både fräscht och gott!

Detta är något som jag tror att jag kommer att använda över en längre tid, framför allt med tanke på att vi har hur mycket frukt som helst i trädgården. Vi har faktiskt 5 olika äppelsorter, 2 plommon sorter, 3 jordgubbs sorter, 2 olika krusbär, 2 olika vinbär, hallon och rabarber.

Jag går en nyttig framtid till mötes!

3 kommentarer:

asiL sa...

Haha! Jag har helt klart en fäbless för köksmaskiner vilket inte går så bra i kombination med mitt lilla, lilla kök. Lycka till med nya leksaken, jag ska försöka låta bli att köpa en sån.

Ting sa...

Prova rödbeta och selleri också.
Röd chili i fruktjuicen är inte heller fy skam!
Jag älskar min råsaftcetrifug!

Mamman sa...

3 sorters vinbär älskling! 3 soreter! 2 smultronsorter, björnbär och fläder... och de där "plommonkörsbären" också... tur att larverna har ätit upp krusbären så vi hinner med det andra :-))

puss