lördag, juni 14, 2008

Jag är ingen katt-människa!

Bor i ett lugnt område i Växjö utan allt för mycket trafik, det är väldigt lite störande faktorer där vi bor.

Om det inte vore för alla katter...

Under loppet av en dag så har jag kunnat räkna att vi haft minst 3 lösa katter springande på vår tomt. För någon vecka sedan (när det var dåligt väder) passade en av katterna på att ta skydd i vår barnvagn som stod ute under tak. Måste tyckt att det var mycket mysigt att ligga där för det var mycket hår där. Besöket avslutades med att den kissade i vagnen.

Vet du hur svårt det är att få bort den lukten?

Varför ska jag tvingas till att ta in vagnar, lägga nät över sandlådan, sopa upp jorden från rabatten som ligger på uppfarten efter att katten har skitit i rabatten.

Om jag hade haft en hund springande lös på tomten och i området, i allas trädgårdar, skitit på gräsmattan hos grannen. Hade han blivit irriterad? Kanske rent av ringt polisen? Nä, några lösa hundar går inte för sig!

Om jag själv gick in till grannen och lade en lång brun "kabel" i hans rabatt, skulle han uppskatta det då? Nä, då skulle han om någonsin ringt polisen!

Har egentligen inga problem med katter, det är bara att jag tycker att ägarna skulle ta mer ansvar för dom. Varför kan inte dom hägna in sin trädgård om nu katten ska gå lös? Det gör man ju med hundar!

Har sökt i Svensk Jakt´s kalender vilken tid på året som det är jaktsäsong på katter men det verkar vara dåligt med det! Hade nog ändå varit svårt att förklara varför man skjuter skarpt i området, om det rätt hade varit jaktsäsong...

Nä,om jag skulle gå över och pissa på grannens hammock innan det blir kväller...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Håller med dig!Fast jag själv gillar katter väldigt mycket.Men har alltid haft innekatt.Katterna häromkring sket ner hela vår rosrabatt men jag löste det med att lägga pyntbark och det är inte så kul att gräva i.

Northtwig sa...

Håller fullständigt med! Vi har också problem med lösspringande katter som gör sina behov på vår tomt...Därför har jag mina 3 egna katter i rastgård vilket är uppskattat av grannarna. Jag är för rädd om mina katter för att ha dom springande vind för våg.