måndag, juni 09, 2008

Leadership by fear

Bild tagen på Varulvschefens tallrik vid lunchen


Idag på ledningsgruppsmötet var Varulvschefen på sitt allra bästa humör, han var illvillig. Det finns en sak som han gör, och han gör det riktigt bra!

Han talar i gåtor....

Innan han säger något spänner han ögonen i oss allihopa, sedan börjar han med att säga att detta inte gäller någon speciell utan bara övergripande. Sen håller han tyst...

"Dramatisk paus"

Det är nästan så man hör ljudet från "Hajen" där man sitter mitt emot honom och väntar på vad han ska säga.

Sen är han så lömsk att han säger något som skulle kunna gälla oss alla, eller var och en. Han liksom får med allt som man skulle kunna tänka att han kunnat reagera på, man liksom söker svar på det han säger i sitt eget agerande. Kan han mena mig?

Han var tydlig i sitt språk att det gällde ledarskap, agerande i sitt ledarskap tror jag kanske snarare att det var. Att vara en förebild inför dom anställda!

Framför mig såg jag stunder då jag skojat med Kassatjejen (som är riktigt trevlig tjej när hon är på gott humör). Så sent som i morse tror jag att jag kastade över en badboll in i kassan för att busa lite...

Kan det ha varit det som han syftade på?

FAN!

Vi gick alla ifrån mötet idag med frågande blickar om vad han kan ha menat med sitt uttalande, vi kände oss alla träffade på någon punkt och spekulerade vilt om vad det kan ha varit!

Vi hade alla gjort något den senaste tiden, som kunde ha väckt Varulvschefens irritation. Det var kanske det han syftade på, han kanske ville att vi alla skulle få oss en tankeställare?!

Han är allt bra lömsk den där Varulvschefen...

Inga kommentarer: