tisdag, oktober 21, 2008

”Because first impressions last”

Trodde att jag hade hela dagen på mig att fixa på avdelningen inför mötet med vår nya varuhuschef som skulle komma imorgon. När jag kom till arbetet idag visade det sig att så inte alls var fallet.

Han skulle komma redan till kvällen, klockan 18.00 för att vara exakt. Detta innebar jag inte längre hade tiden efter jobbet som jag hade planerat.

På ren svenska: De sket sig..


Han dök upp på uppsatt tid, gick igenom varuhuset presenterade sig för var och en av dom anställda som jobbade idag. Tillslut kom turen till mig...

Handslaget var fast, inte för hårt.
Handslaget var inte obekvämt men bestämt.
Handen var inte varm eller svettig.
Handen var inte heller torr och skrovlig.
Det var ett handfast handslag!
Ett bestämt sådant!

Om jag hade velat vara fördomsfull och refererat nya varuhuschefens handslag med kriminella inslag. Så hade hans sätt att trycka min hand och samtidigt vrid sin handrygg uppåt, och pressa ner min i underläge tolkats som en aktiv demonstration av överlägsenhet. Hade en gängledare fått en sådan hälsning så hade det slutat med knivslagsmål.

Men, så är inte fallet...
Han var trevlig, mycket trevlig!

Jag ser framemot att få jobba tillsammans med denna man som verkar gå in för sitt arbete med liv och lust. Vi kommer tillsammans att skapa stordåd!

Gud vad jag önskade att jag hade hans entusiasm och ork...

Inga kommentarer: