lördag, oktober 04, 2008

Tanken har slagit mig...

...det är kanske dags att söka sig ett nytt jobb?

Känner mig knappast uppskattad på jobbet, springer som en brandsläckare mellan olika avdelningar, tar beslut som inte borde vara mina samt agerar medlare mellan personal och ledning. Herre gud vad skit som har hänt dom senaste veckorna...

Det talas hela tiden om effektivisering och att få färre personer att utföra mer, men då detta på senaste tiden har påverkat familjen negativt så har tanken slagit mig att kanske det är dags nu för att göra något annat. Har redan tappat en hel dag med min äldsta son varannan vecka.

För några år sedan lade jag ner stor energi på att skapa det perfekta CV:t, och då menar jag hur man formulerar en text för att den ska bli intressant. Inte vad man har gjort tidigare...

Vid ett test skickade jag ut mitt CV till 11st företag till olika tjänster (framför allt inom försäljning av varierande ansvarsgrad), av dessa fick jag komma på 5st intervjuer. Detta får man väl anse som schyst utdelning?!

Har skapade jag då detta dokument?

Jag har låtit vänner inom följande branscher hjälpa mig, skapa mitt CV:
- 1st Reporter
- 1st HeadHunter/rekryterare
- 1st Personalansvarig på stort företag
- 1st Informatör

Gemensamt för alla dessa människor är att dom dagligen läser brev, CV:n i stora mängder, sorterar information och gör avvägningar om vad som är intressant.

Jag sprang mellan dessa människor tills alla var nöjda med formuleringar, betoningar, ända ner till sista radbryt. Allt för att få läsaren intresserad att veta mer, komma ihåg samt utmärka sig.

Nu känns det nästan som om jag skapat ett dokument, lika mäktig som Moses stentavlor!

Undrar vad ett sådant CV kan vara värt?

Inga kommentarer: