torsdag, oktober 02, 2008

License to kill...or?

Då var jag licensierad försäkringssäljare. Proven var inte särskilt svåra, då jag har varit i branschen i närmare 10 år.

Något har man ju snappat upp genom åren...

Certifieringen bestod i tre diagnostiska prov med vardera 44 frågor. Frågorna bestod i allt från grundläggande kunskap i konsumentköplagen, till direkta frågor om avskrivning och etik. Man var tvungen att ha 70% rätt för att bli godkänd.

Som sämst hade jag 84% på dom diagnostiska testen. Slut provet som gick på tid och hade helt andra frågor hamnade jag på endast 76%... spelar ingen roll.

Jag är godkänd!

3 kommentarer:

Klaus-Peter Beiersdorf sa...

DEt är ju fantasiskt. Att man kan få licens på att lura folk på pengar. ;-)
Eller är det kanske så att det är en licens på att man är duktig på att dra in pengar till sin arbetsgivare. Jag menar, med de pissmarginalerna som Elkedjorna har så är ju försäkringarna det man tjänar pengar på. Det och delfinans.

Anonym sa...

Grattis!
(Men jag tror att du ska tona ner den där "döda"-grejen. Kan lätt bli lite jobbig stämning om potentiella kunder tror att du vill avyttra dom)

Socker Conny sa...

Klaus:
Certifieringen är en del i Elektronikbranschens sanering av tvivelaktiga försäkringar och säljare av dessa.

Det handlar om att se till kundnytta och inte extra provision som jag vet att vissa kedjor har.

Klart vi tjänar pengar på dom, men det hoppas jag att TryggHansa, Länsförsäkringar, Folksam mm gör också.

Älskarinnan:
Nja, det var mest för att få till en "fyndig" titel på inlägget, samt att jag använde mig av en bild från James Bond.

Tack!