fredag, oktober 17, 2008

Är du pervers eller...?

Måste dela med mig av vad min kära bror råkade ut för härom dagen. För en om inte vet det så jobbar min bror som headhunter (rekryterare) av ledare och säljare.

Han befann vid tillfället i Göteborg för att träffa potentiella kandidater till en tjänst som han skall tillsätta. Väl på plats fick han av en av kandidaterna reda på en väldigt duktig kvinna som en av dom hade som kollega (för övrigt ohyggligt korkat att lyfta fram någon annan på en intervju).

Min bror som är en mycket driven man som förutsätter att alla är intresserade av att byta jobb och tror att alla inkommande samtal kan vara en ny arbetsgivare ringde givetvis upp kvinnan. Ungefär så här lät samtalet:

"Kvinnan"
- Välkommen till ******** det var Stina *******

"Brorsan"
- Hej, jag heter *****, har du möjlighet att prata?

"Kvinnan"
- Va?

"Brorsan"
- Ja, har du folk omkring dig eller kan vi prata ostört?

"Kvinnan"
- Hmmm ja jo det är lite folk här... Vad säljer du då???

"Brorsan"
- Jag säljer inget, det är dig jag är intresserad av...

"Kvinnan"
- Hur fick du mitt telefonnummer din perverse jävel!?

*klick*

Så skamsen som min bror var efter det samtalet har jag nog aldrig hört honom. Han ringde till mig nästan i chock för att berätta om det hela, det var ju inte meningen att det skulle låta på det viset som hon uppfattade det.

Efter att ha bearbetat samtalet och tagit mod till sig ringde han hem till kvinnan och fick tala med hennes man. Mannen såg givetvis det komiska i det hela och lovade att framföra ursäkten som min bror ville framföra för det konstiga samtalet.

Tror du att hon kommer på intervjun?
Skulle inte tro det....

1 kommentar:

Anonym sa...

Ha ha ha HAAAA!
Roligt så jag nästan ramlar av stolen.
Stackars kille.
Jobbigt om det var tjejen som svarat hemma med, ha ha!