lördag, oktober 11, 2008

Jag jobbar minsann på Aftonbladet....

Jag blev så jävla upprörd på jobbet idag, det är inte ofta som jag blir förbannad på en kund men idag skedde det.

Det hela började med att en kund kom in till service med en laptop som hade gått sönder, dom var vänliga nog att köpa tillbaka den trots att det inte längre var öppet köp på den.

När han fått godkännande av återköpet vänder han i sinnesstämning, och vill att vi ska rädda bilderna som ligger på den trasiga datorn. Han är helt på det klara med att det ligger på honom att göra backup på datorn kontinuerligt.

Detta har han inte gjort...

Vår lagerchef förklarar för honom att vi visst kan försöka rädda bilderna i datorn, men att det inte kommer att gå på garantin då det just är kundens skyldighet att ta backup på material som man vill vara säker på att ha kvar...

Han blir då tokig, och vill tala med ansvarig chef! Vi brukar turas om att vara ansvarig chef, om inte varuhuschefen är där eller inte kan ta samtalet.

Denna gång var det min tur...

Gick ut för att tala med honom, tog god tid på att lyssna till hans historia, nickade medhållande åt hans dilemma. Men även min bedömning är att detta inte är något garantiärende och kommer därför att debiteras. Han borde gjort en backup.

Hans förklaring är att han "kan för fan inte då datorn är sönder". Hmmm i mitt stilla sinne tänker jag för mig själv att det är därför man ska göra backup, ifall datorn går sönder inte när den har gjort det... då är det ju försent!

Plötsligt brister det för mannen, han blir hotfull, skrikig, jag vet fan vad du heter, jag ska minsann inte handla här mer, jävla skitställe....

Plötsligt säger han det: Jag jobbar minsann på aftonbladet!
Jag ska skriva om hur ni behandlar era kunder...

Vad vill han att jag ska göra med denna information?
Backa, be om ursäkt?
Förlåt, jag visste inte...

Va fan!

Förväntar han sig att jag ska frångå konsumentköpslagen, göra ett undantag för honom bara för att han råkar jobba på Aftonbladet? Är det verkligen ett korrekt uppförande av en reporter? Är det journalistik integritet? För det förenat med god smak???

Vet Aftonbladet om att dom har sådana "oberoende journalister" anställda, som hotar med negativa rubriker om dom inte tillförskansar sig personlig vinning?

Om någon på Aftonbladet har intresse av att veta vem denna "skjutjärns-reporter" är så finner ni mailadressen till mig uppe till höger...

Fan vad jag kan reta mig på sådana människor...

3 kommentarer:

Stormstereo sa...

Jävla aftonbladsfåne!

Anonym sa...

Du skulle bara veta vad diverse journalist wannabees hotat med när de kommer i kontakt med gubben min, som (tyvärr) jobbar som väktare i ett köpcentrum. Då har de vanligen gjort en större groda, stulit etc.
Vanligt är att de tillhör S blocket, alternativt V. Dvs de som tror sig regera fortfarande.

Stormstereo sa...

Ursäkta, jag måste bara kommentera boman. Uppgav dessa "journalist wannabees" sin politiska uppfattning när de hotade gubben din?