onsdag, oktober 15, 2008

Genial skrämsel propaganda

Såg på tv här ikväll och noterade en fantastisk reklamfilm om medicin till 50% rabatt.

Det var staten som dragit igång en skrämsel propaganda för att försöka minska den lilla konkurrens som finns på världsmarknaden.

För som vanligt så kan svensken inte göra egna beslut själv, och vi är givetvis bäst i världen på allt som vi tar oss för. Att det finns läkemedelsindustrier i andra länder tar staten inte någon hänsyn till, bara dom har 100% av marknaden.

SJÄLVKLART, ser jag precis som dom vill visa på sin hemsida www.crimemedicine.com en negativ sida av denna konkurrens som inte är nyttig. Men gäller det inte alla branscher?

Hur är det tex med glasögon på internet? Borde man verkligen få beställa dessa på ett sådant sätt då det inte går att kontrollera produktionen? Att beställa alkohol på internet är som alla vet en nagel i ögat på staten.

Kul, bra kampanj men liberalen i mig mår fysiskt illa...

2 kommentarer:

Klaus-Peter Beiersdorf sa...

kolla in min kuk på bloggen nu johan!

Missa inte den.

Den är fin.

Min kuk.

/klaus

Anonym sa...

Bästa reklamen på länge, fick mig att springa till datorn. Det första som kommer upp ser ut som den riktig nätbutik, innan det går vidare till skrämselpropaganda.
Såå genialist!