onsdag, februari 06, 2008

Allt för säkerheten på industriområdet

På väg till jobbet möter jag ett flertal bilar som blinkar som besatta. Vad menar alla att blinka 3 gånger på mig? Kör jag med helljuset på? Glömt lyset? Nä, vad alla ville tala om för mig var att idag är polisen på industriområdet för att kontrollera hastigheten.

Va bra! För det känner jag är viktigt!

Stackas alla små lastbilar boende på industritomterna längs vägen där elaka bilar kan komma upp i hissnande 50-60 km/t om dom har turen att inte får en lastbil framför sig. Tänk om en lastbil skulle rusa ut på vägen och bli påkörd. Att polisen tycker detta är viktigt för dom gick att förstå, då det var hela 3 polisbilar och säkert 6-8 poliser inblandade.

När jag tänker på det hela så skäms jag lite, då jag för en tid sedan bad polisen slösa på sina resurser genom att komma till vårt bostadsområde.

Motormännen har gjort trafikmätningar på gatan som vi bor på, en normal villa gata i ett lugnt bostadsområde. Högsta uppmäta hastighet den veckan var 83 km/t (åttiotre!) i området som är 50 km/t (vilket borde vara 25-30 km/t). Snitt hastigheten på veckan var 55km/t.

Skickade mail till polisen för att höra om dom tex kunde sätta ut den nya mobila enheten för trafikövervakning som dom nyligen fått köpa in för skattepengar.
Till svar fick jag att dom har bristande resurser...

Känns bra att dom kan prioritera vad som är vikigt!

Inga kommentarer: