onsdag, februari 20, 2008

Rickard Olsson - Mannen som sänkte Bingolotto

Läste i dagens Expressen att Bingolotto tappar fler och fler tittare.

Tro nu inte att jag är en stor fan av Bingolotto, så är inte fallet. Jag retar mig bara på att Herr Olsson inte kan se sitt ansvar i den kommande nerläggningen.

Rickard Olsson som sedan en tid tillbaka varit programledare för programmet verkade inte förstå bakgrunden bakom dom tappade tittarsifforna. Han är en ursel programledare med utstrålning som mitt handgjorda askfat från tredjeklass.

Att sedan skylla ifrån sig på omständigheter så som kanalflytten till TV4+. Vad konstigt att TV4 flyttade ett så framgångsrikt program.

Kan det vara för att det inte har några tittare?!

En normalt funtat person i mediabranschen skulle ställa sig frågan varför det är på detta viset. Gör jag rätt? Är jag rätt person? Att han sedan dissa programmet ytterligare i artiklen med hänvisning att det inte är rätt för "Rickard Olsson"´s varumärke att sänka Bingolotto. Tacka fan för det!

Bingolotto har varit ett framgångsrikt koncept i snart 17 år, att lyckas sänka det på så kort tid är snabbt marcherat.

Bingolotto utgör en stor del av föreningslivets inkomster.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag säger bara: Kom tillbaka Loket, allt är förlåtet.